Moeilijke momenten, Alleyn en bijna naar Prince - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu Moeilijke momenten, Alleyn en bijna naar Prince - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu

Moeilijke momenten, Alleyn en bijna naar Prince

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty,Piet en Simphiwe

23 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Lieve mensen, bedankt voor alle lieve berichten! Als je zo zo ver weg zit, is het zo fijn iets van jullie te horen:-)
Gisteravond heerlijk lang nog buiten gezeten op het gezamenlijke terras. Alleen vervelend zijn de muggen nu. Ben al vaak gestoken. Simphiwe was super vrolijk en na het douchen, ging ze haar bedje in. Maar ze kon niet slapen. Ze vroeg steeds negatieve aandacht en werd steeds bozer en kwader. Zo zie ik haar nooit. We kregen heel wat naar ons hoofd geslingerd. Ze ging later terug naar ZA om daar te wonen bij de bruine mensen, want blanke mensen waren niet leuk. Ze ging nooit meer bij ons slapen. Uiteindelijk gooide ze zelfs de cadeautjes voor Prince van haar bed af. Toen werd Piet even boos en schrok Simphiwe zo dat ze heel erg moest huilen en ze bij mij, eindelijk, op schoot wilde. Er kwam uit, na veel vragen en praten, dat ze het erg confronterend vindt dat Prince straks weg gaat bij zijn tehuis net als zij bijna 3 jaar geleden. En terug gaan naar haar tehuis vindt ze toch ook wel erg spannend. Zo sneu! Gelukkig kon ik haar nu goed troosten en ze is daarna nog een poos bezig geweest met haar stickerboek die ze van haar " broertje" Vuyo heeft gekregen. Super blij is ze daarmee!
Vanmorgen weer een heerlijk ontbijtje van Val gehad en huiswerk gemaakt totdat Lizl kwam. Simphiwe vond het erg leuk mail te krijgen van juf Nikki en de kinderen.
Lizl kwam en zei een paar keer dat ze Simphiwe zo ingelooflijk mooi vindt. Nou dat vinden wij ook :-) Lizl besprak met ons hoe de weken zullen gaan lopen. Morgenochtend komt de social worker al om 8 uur hier. Nou dat is mooi, want ik ben toch vroeg wakker. Ze gaat met ons alles bespreken over Prince zijn achtergrond en we kunnen alles vragen wat we willen. Dan om 8:45 op naar ABBA house hier een 15 minuten vandaan. Daar spreken we met Prince zijn verzorgster en dan mogen we hem echt gaan ontmoeten. Wat komt het nu dichtbij! Wat wordt het spannend en wat hebben we er zin in! Daar waren de eerste tranen al bij mij. Na een paar uurtjes verlaten wij ABBA House en woensdag om 9 uur wordt Prince eindelijk " thuis " gebracht bij ons.
We mochten eind van de morgen al lekker naar ons nieuwe appartement in Alleyn dat naast het andere guesthouse ligt. We hebben een prachtig eigen appartement beneden. Volgens Seke de mooiste plek en dat geloof ik ook zeker wel :-) Na het doen van boodschappen konden we lekker alles inrichten hier en buiten lunchen op het terras. Simphiwe en Piet zitten op dit moment heerlijk in het zwembad. Wij gaan zo een lekker wijntje drinken op het terras. Proost lieve mensen!!!

• 23 Januari 2017 - 14:19

Anneke:

Ach..wat gaat er een hoop in dat koppie om he..wat we al zeiden over de app: tis ook allemaal zo spannend voor haar. en eigenlijk nog maar zo kort geleden. Wat fijn dat ze zulke ontzettend lieve en begrijpende ouders heeft! Heel veel plezier en geluk bij de eerste ontmoeting! Liefs

• 23 Januari 2017 - 14:21

Eef:

Ik zou bijna zeggen het werd tijd dat Simphide zich liet horen, het kan toch ook niet anders dat er ontzettend veel in dat koppie afspeelt. Met geduld en liefde komt alles goed.

• 23 Januari 2017 - 14:24

Brenda:

Wat leuk om jullie verslagen weer te kunnen lezen. Wat zal het spannend zijn nu voor jullie zeg en we leven mee. Kijken uit naar het volgende verslag en de foto's van jullie viertjes

• 23 Januari 2017 - 14:33

Reinier:

Lieve lieve Piet,Kit & Simphiwe,

hoe dichterbij het komt hoe spannender hè.
    We willen jullie weer heel veel liefs sturen vanuit Broek & speciaal voor ons lieve nichtje.
    Het is allemaal wat voor haar hè.
    Heel veel plezier & geniet van elkaar.

Kus uit Broek

• 23 Januari 2017 - 14:34

Pieter & Linh:

Heel begrijpelijk hoe Simphiwe reageert in zo' situatie. Fijn dat ze er weer bij is na het troosten. Wat spannend morgenochtend, veel plezier nog!

• 23 Januari 2017 - 14:38

Yvon:

Heerlijk om te lezen, en wat een spanning allemaal... logisch natuurlijk. Zelf hier is het spannend, wij willen jullie ontzettend veel plezier toewensen!!! Geniet, geniet en geniet... dikke kus van ons XX

• 23 Januari 2017 - 14:41

Bart:

Leuk om te lezen, geniet ervan

• 23 Januari 2017 - 15:30

Ilja En Lia:

Lieve Simphiwe een hele dikke knuffel van ons . Spannende dingen maar ook super leuke dingen ga je meemaken.
    Wij willen alles van je horen als je terug bent . Zwembad bij waar je slaapt klinkt wel.heeeeeel lekker.
    Groetjes aan papa en mama. Doeiiiiiii lia en ilja

• 23 Januari 2017 - 15:42

Sharon Justin En Dani:

Hoi hoi!

Wat ontzettend leuk om jullie te kunnen volgen met deze spannende gebeurtenis in jullie leven.
    En wat een leuke foto's.
    Heel erg veel succes en vooral plezier bij de eerste ontmoeting met Prince!

Liefs,
    Sharon Justin en Dani

• 23 Januari 2017 - 16:23

Anja:

hoi Simphiwe,

we hebben zaterdag nog even aan je gedacht hoor dat jij lekker in het vliegtuig zat. ze hebben heel goed hun best gedaan zaterdag. Noa en danae en Mette,Nora en Kirsten hebben een mooie medaille gewonnen.
    ik wens je heel veel plezier en ik kan begrijpen dat het best moeilijk voor je is , dus hierbij een dikke groepsknuf van ons allemaal.

• 23 Januari 2017 - 16:47

Paula:

Wat leuk dat we weer met jullie mee mogen en lezen en jullie mooie foto's bewonderen.
    Zeker weer spannend morgen! En oooh wat fijn dat jullie steeds dichter bij jullie mannetje zijn!
    We leven met jullie mee.

X Niels, Paula, Steven.

• 23 Januari 2017 - 16:58

Arie&Marieke&Joshua:

Hè wat een leuke plek hebben jullie gevonden. En zo bekend voor ons. Wij zaten daar ook in 2012. Een hele fijne plek vonden wij toen. Wel spannend allemaal he voor Simphiwe. Fijn dat jullie wel konden achterhalen waarom ze boos was. Er gaat zoveel om in die hoofdjes. Morgen in gedachten bij jullie. Wat spannend weer!
    gr Marieke

• 23 Januari 2017 - 17:03

Nel Bouwhuijzen:

Hoi Kitty, Piet, Simphiwe,
    Wat een spannende emotionele tijd hebben jullie. Goed dat Simphiwe zich ge-uit heeft. Voor haar is het allemaal enorm en extra emotioneel. Maar het komt goed. Ze zal vast heel dol zijn op Prince.
    Geniet van jullie mooie dag morgen met Prince. Simphiwe krijgt een pootje en een lief blafje van Nima.
    Jullie allen veel hartelijke groeten van buurvrouw Nel

• 23 Januari 2017 - 17:39

Anja Vermeeren:

Hoi hoi,
    Wat moeilijk voor Simphiwe...is ook wat en ook nog zo kort geleden. Trots op jullie hoe jullie het doen. Samen gaat dat helemaal goedkomen, ze is zo'n mooie meid die zo goed haar emoties kan tonen en jullie die daar alle geduld en begrip voor hebben.
    Hele fijne tijd samen en geniet ervan morgen. Lekker vroeg naar bed, is het zo morgen! Haha dikke knuffel!!!

• 23 Januari 2017 - 17:45

Mette:

lieve Simphiwe
    vind je het leuk daar? hoe vaak zijn jullie al in het zwembad geweest?
    groetjes mette

• 23 Januari 2017 - 19:11

Lina:

Hoi Simphiwe,

Ik vind het super spannend voor je dat je morgen je broertje al gaat zien.
    Het zwembad ziet er mooi uit. Heb je lekker gezwommen?
    Hier is het koud.
    Veel plezier tot snel

Groetjes Lina

• 23 Januari 2017 - 19:32

Patricia:

Proost lieve Piet, Kitty en Simphiwe. Met kippenvel lees ik jullie bericht. Wat ontzettend heftig, wat een emoties. Wat begeleiden jullie Simphiwe goed. Wat moet het voor haar oproepen om in haar land van herkomst te zijn. Gelukkig kan ze haar verhaal doen en alles goed benoemen. Er gaat zoveel door haar heen. Ze heeft zoveel herinneringen. Mooie en moeilijke en ook voor haar komt alles letterlijk en figuurlijk nu heel erg dichtbij. Wat moet ik continu aan jullie denken!! Bijna naar jullie kanjer. Fantastisch dat jullie zoveel mogen vragen. Wat wordt het een bijzondere dag. Wij wensen jullie een prachtige ontmoeting toe!! Een knuffel van ons

• 23 Januari 2017 - 19:39

Trude :

Oh wat bijzonder weer om te mogen meelezen! Veel succes met de laatste loodjes en op naar morgen.
    Veel liefs, Peter, Trude en Candy

• 23 Januari 2017 - 19:42

Fiet:

Lieve Kitty , Piet en Simphiwe,

Wat maken jullie een bijzonder, spannende, mooie maar vooral een tijd met veel emoties mee, vooral voor Simphiwe. Nog maar 1 nachtje slapen en dan kunnen jullie Prince omhelzen en Simphiwe kan dan met haar broertje knuffelen en spelen. Een hele mooie dag morgen!

Lieve groet Fiet en de 4 poezen miauw miauw miauw miauw!

• 23 Januari 2017 - 19:55

Seke:

Nog 13 uurtjes...... zo spannend! We denken aan jullie en ook aan Prince, zo onvoorstelbaar spannend voor hem!

Dikke knuffel van ons alle vier!

• 23 Januari 2017 - 20:47

Ineke:

Hallo lieve kinderen,
    Vanmiddag is mijn berichtje mislukt, dus probeer ik het nog eens.
    Voor simphiwe zal het af en toe niet makkelijk zijn, maar dat is begrijpelijk.
    Maar met jullie steun, gaat het zeker goed komen.
    Ik hoop, dat jullie kunnen slapen, omdat jullie morgen prince gaan opzoeken.
    Spannend hoor.
    Heel veel groetjes,
    Mama

• 23 Januari 2017 - 21:43

Caroline:

Hallo Simphiwe, Kitty en Piet,
    wat is het mooi om te lezen wat jullie nu als vader moeder en kind delen. Hoe geweldig is het dat jullie elkaars gevoelens nu horen, zien en ervaren en vooral uitspreken. Door de situatie waarin jullie nu zitten kunnen jullie elkaar nu helpen en naar elkaar luisteren. De spanning van het afgelopen half jaar loopt natuurlijk op tot een bruisende uitbarsting morgen als jullie je nieuwe zoon en broer mogen vasthouden. Eindelijk zijn jullie compleet. Helaas kunnen jullie dieren dit zo spannende moment niet meemaken. Zij horen toch ook echt bij het gezin. Vergeet niet morgen als jullie een klein momentje over hebben even samen aan hen te denken. Even een groet op afstand naar hen te sturen. Het komt zeker aan, liefde op afstand sturen kent geen grenzen en tijdsverschillen. Lieve Kitty, Piet en Simphiwe zet het fototoestel op scherp en geniet van elk moment. Dit maak je echt maar 1 keer in je leven mee om je zoon en broer te leren kennen.
    Wij wensen jullie veel geluk toe en een lang en heel gezond leven met z'n allen.
    Hartelijke groeten uit Wilnis van Toon en Caroline

• 23 Januari 2017 - 23:24

Aline:

Hoi lieve luitjes.
    Wat ontzettend leuk is dit weer om te lezen en ook zo bijzonder.mooie herinneringen maken met elkaar en morgen mogen jullie je zoon en broertje eindelijk echt ontmoeten.en lieve simphiwe wat ben jij een stoer wijffie.voor jou is dit ook allemaal heel heftig.en wat fijn met zo.n lieve papa en mama die dat zo goed begrijpen.vindt t echt super knap en bewonder jullie.geniet morgen van het mooie moment.ik kan niet wachten om t te lezen.liefs van mij.aline

• 24 Januari 2017 - 08:14

Sophie:

Lieve Simphiwe,
    is het daar leuk? Ik zou daar ook wel willen zijn. Lekker mijn zomerkleren aan en lekker zwemmen.
    dikke knuffel van Sophie.

• 24 Januari 2017 - 08:16

Judith:

Heel veel mooie en bijzondere momenten gewenst op deze bijzondere dag!

• 24 Januari 2017 - 09:16

Oma Groot :

Lieve Kitty piet en simphiwe vandaag de mooie dag dat jullie prince in je armen mag sluiten wat een heerlijk gevoel zal dat wezen en simphiwe geef je prince een hele dikke knuffel van opa en oma xxxxxxx

• 24 Januari 2017 - 12:48

Jan, Thea, Qiang, Lungile En Vuyo:

Eerst een hele dikke knuffel voor Simphiwe van Vuyo!
    Vandaag is wel een heel bijzondere dag. Wat geweldig spannend voor jullie en ook fijn dat het wachten voorbij is. Eindelijk kennismaken met Prince.....en nu bij elkaar gaan horen. Best een uitdaging;-)
    We zijn benieuwd naar de eerste foto's.
    Groetjes van ons allemaal