Eerste keer Harry's pancake als gezin van 4 - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu Eerste keer Harry's pancake als gezin van 4 - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu

Eerste keer Harry's pancake als gezin van 4

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty,Piet en Simphiwe

29 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Zo leuk om te zien hoe Prince alles nadoet wat Simphiwe doet. Simphiwe ging in het badje zitten om haar zwembroek nat te maken en gelijk daarna deed Prince het ook en dan om de beurt van de glijbaan.
We hebben gisteravond gebraaid met familie Haas en de Finse familie. Was erg gezellig. Daarna ging Simphiwe in bad en Prince had ik er even in gezet om met een washand hem te wassen, met 5 minuten was hij er alweer uit. Ik zei ook tegen hem dat hij eruit mocht als hij er klaar mee was.
In bed moet ik elke dag voorlezen van de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft. In het Engels. Bij Simphiwe lazen we toen elke dag Woezel en PiP. Daarna las ik Simphiwe voor. Intussen hoorde ik Prince die zelf het boek voorlas van de mol. Zo schattig! :-) Ze sliepen lekker op tijd en het klokje rond tot tegen 8 uur. Piet en ik lagen wel een poosje wakker vannacht, want wat zijn die muggen hier vreselijk irritant. Enige minpuntje hier. Voor de rest is het echt alleen maar genieten. Zo anders dan toen we Simphiwe kregen.
Vanmorgen hebben we geskyped met opa en oma, want Simphiwe mist de mensen in NL heel erg. En nu voora de katten en Ferro.
Omdat het zo goed gaat, zijn we naar Harry's pancake geweest voor het eerst als gezin van 4. Ze zeiden dat Prince wat concentratieproblemen had, maar wat deed hij het goed in het restaurant. Hij zat keurig op zijn stoel en genoot enorm van zijn chocolademilkshake en pannenkoek met suiker. Ik had de Dutch pancake. Volgens mij vond jij die ook zo lekker toch, Seke?
De beloofde foto van ons bij Harry's pancake ga ik ook toevoegen:-)
Prince is een lieverd, maar ook heel anders dan Simphiwe. Een echte jongen. Hij heeft elke dag zijn drukke uurtje en rent dan door het huis en schreeuwt van blijdschap. Echt zijn uitlaadklep. Wij laten hem lekker zijn gang gaan. Het is ongelooflijk hoe snel het vertrouwd voelt met Prince. We zeggen nu al tegen elkaar dat er geen leukere zoon is dan hij.

  • 29 Januari 2017 - 15:43

    Eef:

    Geniet er van en een knuffel voor de kids.

  • 29 Januari 2017 - 15:46

    Ineke:

    Lieve kinderen,
    Wat hebben jullie weer een gezellige dag gehad. Simphiwe is echt de grote zus, ze moet alles voor doen, zodat Prince het na kan doen. Ik mis jullie wel hoor! Vooral, mijn lieve kleindochter. Met de poezen gaat alles goed. Als ik binnen kom, stormen ze direct naar de trap. Jammer voor jullie, dat er zoveel muggen zijn. Hebbben de kinderen er ook zo,n last van? Ik heb vanmorgen, mijn eerste kompetitie training gehad, van de golf. Het was. Weer erg leerzaam. Vandaag hoef ik niet naar de meerkoetlaan, want Fiet doet het. Heerlijk hoor!
    Morgenochtend is het weer mijn beurt.
    Nu , is wens jullie nog een gezellige dag, en heel veel kusjes van,
    Oma ineke

  • 29 Januari 2017 - 16:50

    Seke:

    Jaaaa, mijn favoriet ;)

    Prachtige foto's! Heimwee hier......

  • 29 Januari 2017 - 17:51

    De Poezen En Fiet:

    Allerliefste Simphiwe,
    Ik kom net van de poesjes vandaan en waren erg blij me te zien. Ze rennen achter elkaar heel hard de trap op met heel veel kabaal "denk dat Eef het wel hoort"en doen een wedstrijdje wie er als eerste boven is. De poesjes weten wie het eerst is..jaha.. krijgt het eerst eten ha ha ha. Dus rennen... Wat gebeurd er deze week...je zal het niet geloven...Dikkie Dik liep mee naar de voervoorraad in de grote kamer en ja ja je geloofd het bijna niet maar Dikkie Dik sprong in de voerbak en begon heel hard te eten. Ik heb zo gelachen en zei ik denk dat Simphiwe in een deuk ligt van het lachen maar dat mag niet van Simphiwe hoor!! Ik praat altijd even over jou tegen de poesjes als ze aan het eten zijn en dan kijken ze me met veel liefde aan, en denken ze aan je en vertel ook dat je zo leuk met jou broertje Prince om gaat en zo lief voor hem bent. Als dank voor het lekkere voer hebben ze alle 4 die lieve poesjes hun hele bakje schoon gelikt, ook de zijkant zodat ik het niet hoefde af te wassen. Lief hé!!
    Dikke knuffel van de poesjes
    Liefs Fiet

  • 29 Januari 2017 - 19:45

    Mariette, Robert-Jan, Simphiwe En Nomvula:

    Weer een mijlpaal, de eerste keer uit eten als gezin van vier! En waar beter dan bij Harry's pancake :) Zo leuk om dat bekende appartement te zien, en de foto's ook bij het restaurant. En dan Barney met I love you, die zingen we hier ook elke dag!

    En wat hebben jullie allevier, en ook Simphiwe speciaal, veel door te maken. Dat zal wel met ups en downs gaan komen. Knap hoor, hoe je schrijft hoe je ermee omgaat terwijl je ook aangeeft dat het voor jullie niet altijd leuk is. Gelukkig zijn er deze weken echt tijd voor elkaar zonder andere dagelijks gedoe zoals in Nederland.

    groetjes
    Mariette

    ps. Ik laat Nomvula en Simphiwe de foto's van jullie blog zien. En dan spreek ik jullie Simphiwe uit met de f zoals jullie het doen, terwijl we bij onze Simphiwe de Ph uitspraak hebben. Het is bij Sim nu helemaal een item, grapjes maken met de F en Ph. Zo gingen we gisteren ineens Ph-ietsen en probeerde we in Artis ineens het woord baby-oli-ph-antje uit te spreken :) :) :)


  • 29 Januari 2017 - 20:09

    Kitty,Piet En Simphiwe Groot:

    Lief allemaal,
    Bedankt voor iedereen die de moeite neemt om een reactie te schrijven. Dat is zo leuk om te lezen!

    Liefs van ons viertjes

  • 29 Januari 2017 - 22:45

    Angela:

    Wat een fantastische foto van jullie 4-en! Jullie zien er zo gelukkig uit. En jongens moeten inderdaad wat meer hun energie kwijt weet ik uit ervaring. Iedere dag minimaal een uur actief buiten spelen (voetballen ofzo) werkt bij ons goed. Veel plezier nog in Zuid-Afrika lieverds! X Angela

  • 30 Januari 2017 - 08:22

    Monique:

    Hallo

  • 30 Januari 2017 - 08:33

    Monique:


    Hallo Piet Kitty simphiwe en prince

    Wat gaat het daar goed zeg. Leuke foto's. Het is natuurlijk voor jullie allemaal erg wennen. Nog heel veel plezier daar in het verre zuid Afrika geniet er van. dikke kus van ons xxxx

  • 30 Januari 2017 - 09:00

    Corinne:

    Wat een prachtig ventje! Gefeliciteerd allemaal! Bekend appartement overigens. Geniet van elkaar en maak er een mooie tijd van!

    Groeten van Frans, Corinne, Noëlle en Nosiphi

  • 30 Januari 2017 - 10:05

    Caroline:

    Hallo Simphive, Prince, Kitty en Piet,
    wat is het enorm mooi om jullie verhalen te volgen. Je leert veel van elkaar en ziet snel een gezin van 3 naar 4 personen een eenheid worden. Geef elkaar ook af en toe gewoon even rust. Even alleen zijn, even niets doen en geen prikkels. Ook van stil zijn kun je genieten. Alles in je hoofd een plekje geven, genieten van blij zijn, maar ook in gedachten afscheid nemen van wat er was, wie er was en hoe het was. Hoe gaat het worden. Dat is voor Prince nog een heel nieuw hoofdstuk. Waar komt hij terecht. Hij kan zich nog niet realiseren dat het leven heel anders kan zijn wanneer je uit een weeshuis komt. Een liefdevol gezin waar alles wordt gedaan om een goed leven tegemoet te gaan, daarin is hij terecht gekomen. Geniet van elkaar.
    Met gezonde groeten,
    Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2017

Thuiskomen

16 Februari 2017

Home affairs

15 Februari 2017

Paspoort en cadeautjes

14 Februari 2017

Naar het Magnoliapark - Happy Valentine!!!

13 Februari 2017

Final meeting met Lizl
Kitty,Piet en Simphiwe

Actief sinds 29 Juli 2016
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 16735

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: