Op naar de Drakensbergen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu Op naar de Drakensbergen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu

Op naar de Drakensbergen

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty,Piet en Simphiwe

06 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanmorgen waren we al op tijd wakker, want we hadden er allemaal zin in. Eerst reden we zo'n 2 uur en toen stopten we bij een wegrestaurant. Daar konden we al dieren spotten: struisvogels, buffels en nesuhoorns. Liaan had trouwens wat leuks bedacht: alle dieren noteren die we deze 4 dagen spotten en dan zie je na die tijd hoeveel je eigenlijk gezien hebt.
De volgende stop was een tankstop voor Liaan en wij gingen naar een winkel met alleen maar klokken. Onze lunch was in hetzelfde stadje Dulstrom en dat was bij restaurant Harry's pancakes. Prince begreep er niks van. Harry's pancakes zit toch in Pretoria? Haha... Na een heerlijke lunch al snel weer een korte stop bij een bierbrouwerij. Daar mochten Piet en ik bier proeven. Piet vond het lekkerder dan ik. Piet heeft daarna nog een liter bookoo gekocht. Echt Zuid-Afrikaans bier.
Nog een paar uur rijden. Ondertussen zagen we de natuur steeds mooier worden. En we kwamen langs het huis waar Liaan is opgegroeid. Erg leuk!
En toen waren we in de Drakensbergen. Wauw!!! Wat is dit mooi! De kinderen lagen intussen te slapen. Na het halen van de sleutels van ons huisje bij het resort gingen we naar het mooiste uitzicht ooit: de drie rondavels. Alleen Prince vond het behoorlijk eng daar zo hoog. Na wat mooie foto's gingen we naar ons huisje. Ook al zo mooi. We besloten te gaan zwemmen, maar Prince had er geen zin in helaas. We zijn toch even gegaan, want Simphiwe had wel heel veel zin. Terug in het huisje was Prince al weer de oude gelukkig. Om 18:30 haalde Liaan ons op om naar het restaurant te gaan. Lopen gaat niet als het donker is, vertelde hij, ivm slangen op de weg. Daar zagen we ook familie Jellema. Wat een heerlijk eten en prachtig uitzicht op de 3 Rondavels.
Internet hebben we alleen hier bij het restaurant. Dus we zijn weinig bereikbaar tm donderdagavond.

• 06 Februari 2017 - 18:51

Annette:

Ooooohhhh wow..... Dit staat ook zó hoog op mijn verlanglijstje!! Wat is het daar prachtig zeg!! Wat een uitzicht, geweldig! Een soort van minivakantie tijdens deze zo bijzondere reis. Geniet driedubbel zoveel als jullie al deden!! Héle fijne, mooie, indrukwekkende dagen!

Lieve groeten van Annette (yahoo).

• 06 Februari 2017 - 18:55

Eef:

Heeeel veel plezier daar.

• 06 Februari 2017 - 18:57

Eef:

Foto's gezien en Jaloers. Het lijkt echt op de Grand Canyon, prachtig.

• 06 Februari 2017 - 18:58

Ineke:

Lieve kinderen,
    Wat was ik blij met jullie bericht. Ik had al zo'n vermoeden, dat het aan het internet lag.
    Wat hebben jullie vandaag al veel kilometers gereden en ook al zoveel gezien.
    Wat fijn, dat liaan er vandaan komt en jullie de belangrijke dingen kan vertellen. Leuk, dat jullie in een bierbrouwerij geweest zijn. Ik ben ook niet zo gek op bier kit. Meestal vinden mannen het lekkerder. Wat is de natuur er mooi hè. Jet Voorhagen uit woerden is er vorig jaar ook geweest met haar man. Zij waren ook reuze enthousiast.
    Vandaag ben ik met ferro naar de Meerkoetlaan gewandeld, om de poezen te verzorgen, en vanmiddag hebben we nog lekker even gefietst. Zo kon hij z,n energie even kwijt.
    Ik hoop, dat jullie lekker slapen in jullie nieuwe resort.
    Heel veel groetjes, ook namens de fam. V. Senten,

Oma ineke

• 06 Februari 2017 - 19:35

Diana:

Wow, wat is het prachtig daar. Geniet er van. groetjes Diana

• 06 Februari 2017 - 20:25

Alexandra & Thomas:

Hoi lieve allemaal, wat een prachtige foto's weer! Het ziet er prachtig hit xxxx

• 06 Februari 2017 - 20:33

Mayke:

Wat een prachtige foto's!
    Geniet met elkaar van deze bijzondere minivakantie!

• 06 Februari 2017 - 20:33

Anja Vermeeren:

Wauw!!! Geniet ervan in die prachtige omgeving. Dikke kus

• 06 Februari 2017 - 21:11

Angela:

Prachtige foto's! Schitterende natuur en een heel gelukkig gezin. Heel veel plezier nog. Liefs!

• 06 Februari 2017 - 23:01

Reinier:

Wat stralen jullie alle 4 op de foto's,
    Wat prachtig om te zien.
    Geniet lekker van T lekkere bier Piet & jullie 4tjes van jullie super mooie trip.

Kus xx

• 07 Februari 2017 - 18:50

LIA:

Wat een verhalen de afgelopen dagen , fijn om te lezen, en dan nu een prachtige omgeving die bergen gaaf hoor. Gezond jaloers :) Geniet want voor je het weet sta je weer in ons fijne koude kikerlandje.
    lieve groet van ons.

• 08 Februari 2017 - 16:48

Trude :

WOW, prachtig zeg!!!! Geniet er nog maar even van....