Bourke Luck potholes, echo caves en waterval - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu Bourke Luck potholes, echo caves en waterval - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu

Bourke Luck potholes, echo caves en waterval

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty,Piet en Simphiwe

07 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanmorgen een heerlijk ontbijtbuffet in het restaurant. Het uitzicht op de drie rondavels is echt onwijs mooi! Ik kan er wel naar blijven kijken. Na een tochtje met de bus kwamen we op een geweldig mooi uitzichtpunt. Daar waren ook bewoners die spullen zelf maakten en verkochten. Daar kochten we van zeepsteen beeldjes van een buffel, olifant, leeuw en neushoorn. Nu alleen het luipaard nog vinden. Hierna naar de bourke luck potholes. Simphiwe vond het erg leuk dat juf Nikki hier ook geweest is. Het zijn rotsen waar gaten en holen in zitten door het water.
Na een heerlijke lunch in de rustige tuin bij de echo caves gingen we ook echt de grot in. Het hele smalle stuk van de grot sloeg ik over. Liaan ging daar wel verder met de kinderen. Bij terugkomst bij het resort zijn we nog een stuk gaan wandelen naar een prachtige waterval. Maar eers even zwemspullen pakken. We zagen dat Liaan al zat te wachten voor ons huisje en er liep een baviaan. Die zijn zo bijdehand. Hij ging zo de bus van ons in. Liaan joeg hem snel weg. En toen wij met de bus weg gingen, ging de baviaan snel naar onze voordeur en probeerde de deur te openen. GelukKig zat de schuifdeur op slot. Anders zat hij mooi binnen. Daarom moet de deur altijd op slot. Ook als je binnen zit. Wat was het mooi en rustig bij de waterval. Zelfs Prince ging het water in met papa. Iets wat we nooit verwacht hadden.
Liaan kan zo leuk vertellen. En met een privégids is zoveel leuker dan met zo'n bus vol toeristen.

• 07 Februari 2017 - 18:51

Ineke:

Hallo lieve kinderen,
    Wat hebben jullie weer een prachtige dag gehad. Het lijkt mij best wel spannend in die grot.
    Volgens mij genieten de kinderen er net zo van. Die baviaan leek mij echt wel naar binnen te willen.
    Ik kan mij nu wel voorstellen, dat jullie deze trip niet voorbij konden laten gaan.
    Het mooiste is toch zeker wel te zien, dat Prince vandaag ook het water in ging.Super,Super!
    Jullie hebben weer prachtige foto,s gemaakt.
    Heel veel groetjes, en een dikke knuffel voor jullie viertjes,

Oma ineke

• 07 Februari 2017 - 19:48

Ingrid:

Ooohhh, ik kan niet wachten! Deze plekken staan uiteraard ook op ons lijstje voor komende zomer, want ik wil zo graag nog een keer naar de potholes! Als ik jullie foto's zie komen herinneringen boven van onze reis (oa hier naar toe dus) in 1999.
    Wat een heerlijke dag moet dit zijn geweest en wat een topper is jullie zoon: toch maar mooi het water in geweest! Dat er nog maar veel van deze prachtdagen mogen volgen.

lieve groet, Ingrid

• 07 Februari 2017 - 20:03

Caroline:

Lieve Kitty, Piet, Prince en Simphiwe, wat is het enorm leuk en interessant om al jullie belevenissen te mogen volgen. Ik hoop dat jullie niet vergeten onderweg backups te maken van alle foto's, zodat er ook niets verloren gaat van deze waanzinnige tijd. Piet en Kitty, alles draait natuurlijk om jullie kinderen, jullie leren hun leven kennen, hun vrienden en verleden. Voor jullie samen is dit ook een hele bijzondere reis. Jullie tweede kind, dat jullie gezin verrijkt, deelt opeens mee in alle belevenissen. Ik hoop van harte dat jullie ook op een stil moment even tijd hebben voor elkaar, even terugblikken op alles, alles wat er was en wat er gaat komen. Ik heb het verhaal wat jullie meemaken nog nooit ervaren of gelezen. Zo mooi dat jullie kinderen hun verleden kennen en het aan jullie kunnen laten zien. Dat zal hun toekomst een stuk makkelijker maken. Wij wensen jullie nog een hele fijne tijd toe met veel bijzondere belevenissen!!
    Hartelijke groeten,
    Toon en Caroline

• 07 Februari 2017 - 21:06

Oma Groot :

Lieve piet Kitty simphiwe en prince wat is het daar mooi prachtig om te zien een heel gelukkig gezinnetje geniet nog van die mooie dagen doe voor zichtig hoor een dikke zoen en een knuffel opa en oma xxxxxx

• 07 Februari 2017 - 21:32

Anja Vermeeren:

Wat een avontuur en zo fijn en vertrouwd ziet en klinkt alles alsof het altijd al zo geweest is. Mooi om te zien. Groetjes Anja

• 07 Februari 2017 - 21:47

Jessica:

Wat een fantastische ervaring dit!
    Zo gaaf!
    Die Blow-holes zijn gaaf hé!!!
    Heb ik in Nieuw Zeeland toen ook gezien.
    Daar kun je ook uren naar kijken, zo bijzonder.
    Veel plezier nog!

• 07 Februari 2017 - 23:25

Angela:

Schitterend! Vast een onvergetelijke ervaring en wat mooi om dat als gezin samen te ervaren. Ik word blij van jullie foto's. X

• 08 Februari 2017 - 07:38

Reinier:

Wat prachtig zeg wat jullie allemaal meemaken & hoe super dat Prince met Piet samen het water in ging.
    Om de baviaan moesten Romy & Jaimey best een beetje lachen.
    Wat een bijdehante baviaan zeg!

Liefs van ons 4 tjes

We vinden het zo leuk te lezen jullie verhaaltjes Xx

• 08 Februari 2017 - 09:24

Corinne:

Wat een prachtige foto's! Het is ook onze favoriete plek. Het zemplekje bij de waterval, daar zijn wij ook geweest. Een van de mooiste plekjes!

Veel plezier nog allevier!

Groeten van Corinne

• 08 Februari 2017 - 10:43

Reinier:

Net de super fotos gezien!!!
    Prachtig gezin
    Kusxxx