Naar de Nederlandse ambassade en een mijlpaal - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu Naar de Nederlandse ambassade en een mijlpaal - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu

Naar de Nederlandse ambassade en een mijlpaal

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty,Piet en Simphiwe

10 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Pretoria

Gisteravond duurde het wel even voordat Simphiwe en Prince sliepen. Kwam vast door alle indrukken. En Simphiwe miste Nelly ineens ook heel erg. Dikke tranen. Zo zielig. Gelukkig konden we haar goed troosten en heeft ze lekker even bij ons tv gekeken en daarna is ze gaan slapen.
Vanmorgen om 8 uur opgehaald door Edwin. Hij bracht ons naar de Nederlandse ambassade. Familie Jellema kwam daar ook heen met Lizl. Het duurde uiteindeljk niet lang. Binnen een kwartier stonden we weer buiten. We moesten 2 pasfoto's van Prince geven en ons vliegschema laten zien en Lizl had nog wat documenten mee. Volgende week woensdag krijgen we het paspoort. Dikke tranen bij Prince. Hij dacht namelijk dat hij vandaag zijn paspoort al kreeg. Ik weet nog hoe speciaal Simphiwe het vond om haar eerste paspoort te krijgen. Zij liet hem toen trots aan iedereen zien. Na uitleg vond Prince het goed. Hij weet dat het nog 5 nachtjes duurt.
Terug gekomen, hebben Simphiwe en ik huiswerk gemaakt, maar omdat ze al zo hard gewerkt had afgelopen weken, hoefden we geen rekenen te doen uit haar boek. Volgens juf Nikki komen zij ook niet verder dan waar wij nu al zijn. Maar klokkijken vindt Simphiwe nog best lastig. Dus hebben we dat wel geoefend. En nog wat taal en weer een hoofdstuk gelezen uit het leesboek.
Daarna boodschappen gedaan en toen wilden de kinderen graag zwemmen. Prince leek veel minder bang. Hij wilde zelfs bandjes om en ineens liet hij zelfs 1 hand los van papa en later helemaal los in het water. Wat waren wij trots!!! En hij ook. Na de lunch wilde hij gelijk weer het water in om weer los te zwemmen.
Zo gaaf!!! Weer een mijlpaal. Ongelooflijk, want vorige week durfde hij alleen als een aapje aan papa vast geklampt het water in.

• 10 Februari 2017 - 14:48

Ineke:

Lieve kinderen,
    Logisch, dat de kinderen niet direct konden slapen. Zoveel prachtige nieuwe indrukken opgedaan de afgelopen dagen. Konden jullie eigenlijk wel direct slapen
    Fijn, dat jullie nu ook bij de ambassade zijn geweest, voor het paspoort, van Prince. Ook wij zijn nu aan het aftellen, dat jullie weer naar huis komen. Van mij mogen jullie morgen wel thuis komen.
    Maar wat geweldig, dat Prince nu al los durfd te zwemmen in het zwembad. Volgens mij is hij over zijn waterangst heen.
    Nu, nog veel plezier en hele dikke knuffels voor de kinderen,

Oma Ineke en ferro.

• 10 Februari 2017 - 15:00

Eef:

De laatste foto, zijn grote zus is apetrots en zal hem beschermen. Prachtig.
    Die kale man daar krijg je zijn grijns niet van zijn bakkes.

• 10 Februari 2017 - 19:42

Oma Groot :

Lieve kinderen oma Ineke is aan het aftellen maar opa en oma groot ook hoor prince wat gaat het goed met zwemmen en simphiwe wat let je goed op je kleine broertje simphiwe je bent een toppertje dikke kus en knuffel xxxxxxxxxx nog 8 nachtjes dan zien wij jullie weer

• 10 Februari 2017 - 22:16

Reinier:

Wat heerlijk dat Prince zo goed gaat,zo gaaf dat hij zich zo vertrouwd voelt bij jullie & nu al zn aller liefste zus Simphiwe.
    Oom Reinier is ook heel trots op jou hoor Prince & Simphiwe.
    Zo spannend de laatste week, nog maar heerlijk genieten van elkaar in volgens het mooiste land op aarde,toch Kitty

• 10 Februari 2017 - 22:23

Joke:

Wat een fantastische stukjes tekst schrijf je Kitty! Geweldig om te lezen dat het zo goed gaat!
    Fijn dat jullie met zijn viertjes deze mooie reis maken. En ook weer super leuke foto's! Liefs, Joke en ook de groetjes van Mickey!

• 11 Februari 2017 - 09:53

Mayke :

Wat goed van Prince dat hij nu los durft te zwemmen! Een hele overwinning voor hem!
    Zijn lieve grote zus past natuurlijk goed op hem, lieve foto van ze samen in het zwembad.
    Geniet nog even van jullie laatste week in het mooie en warme Zuid Afrika, hier ligt sneeuw en is het ijskoud!

• 11 Februari 2017 - 10:22

Jaco, Lydia En Rebekah:

Hallo allemaal, wat doen jullie het goed! Echt leuk om te zien hoe Prince een plek in jullie gezin gekregen heeft.
    Wat hebben we genoten van jullie verslagen over de trip naar Drakensbergen. En Liaan is een fijne gids hè, wij hebben vorig jaar dezelfde reis gemaakt met hem. Echt leuk om dan al die foto's te zien, roept bij ons fijne herinneringen op!
    Geniet nog van de laatste week daar!
    Groetjes van Jaco, Lydia en Rebekah

• 11 Februari 2017 - 10:33

Fie:

Lieve buurtjes,

Wat een prachtige foto's weer van jullie 2 schitterende kinderen en een héél trotse vader Piet! Wat is Simphiwe lief en beschermend voor haar broertje Prince, geweldig om te zien. Geniet nog in volle teugen van jullie mooie laatste week! Vanmorgen Oma Ineke met Ferro gezien bij de poesjes, was even heel gezellig met elkaar.
    Heel veel groetjes vanuit de Meerkoetlaan,

Fiet, de poesjes en een pootje van Ferro

• 11 Februari 2017 - 13:46

Nel Bouwhuijzen:

Hoi Kitty, Piet, Simphiwe en Prince,
    Wat hebben jullie een geweldige tijd daar in Zuid Afrika. En wat doen jullie het geweldig goed! Kitty is een kinderexpert! Zo leuk om te lezen. De kids zijn ook geweldig.
    Het is hier een witte wereld. Sneeuw. Wel andere koek dan bij jullie daar. Geniet heerlijk door de laatste dagen van jullie verblijf. Het is ook heel fijn om weer thuis te komen. Zeker weten.
    Hartelijke groeten van Nel en een pootje en welkom blafje van Nima