Home affairs - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu Home affairs - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu

Home affairs

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty,Piet en Simphiwe

16 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag moesten we om 9:30 uur bij Abba adopties zijn. We gingen iets eerder, omdat we ook nog van Simphiwe haar documenten kopieën moesten laten maken. Toen wachten tot 10 uur, want dan kwam de taxi. Het was nog zeker 35 minuten rijden naar Home Affairs. We gingen buiten de stad. Edwin die mee was, vertelde dat het daar waarschijnlijk rustiger is. Eerst langs het politiebureau waar we onze paspoorten moesten laten zien en ze de kopieën tekenden en stempels opzetten.
Toen naar Home Affairs. Daar even buiten in de rij om het boek te tekenen. En toen begon de papierwinkel...Pfff...omdat Simphiwe ook haar naam wil laten aanpassen, moesten wij als enige alles dubbel doen. Dus 10 formulieren ingevuld en dan soms iets opnieuw als het fout ging. Gelukkig hielp Edwin heel goed.
Nog naar een balie waar ik een vingerafdruk moest zetten op de papieren en waar ze alles ondertekenden en stempels opzetten. Daar moesten we nog wat invullen en als laatste naar de kassa.
En nu heel lang wachten. Waarschijnlijk 8 jaar en dan heten onze kinderen: Simphiwe Mtshali Groot en Prince Nyoni Groot. Dan hebben ze hun namen die ze altijd al hadden en onze achternaam. Prince heeft de naam Nyoni van zijn ouders gekregen en Simphiwe heeft haar naam Mtshali van iemand gekregen die we helaas niet weten wie het is. Maar voor haar was deze verandering wel heel belangrijk.
Nu nog een rustige middag met zwemmen.
Morgen zullen we inpakken en voor de laatste keer gaan lunchen bij Harry's pancakes. Simphiwe en ik vinden het dubbel om terug te gaan. Simphiwe mist haar katten, maar ze zal nu weer verder verwijderd zijn van haar " big sister" Nelly. Dit klimaat, het relaxte gevoel en de ZA mensen vind ik echt heerlijk.
Piet en Prince hebben er wel al veel zin in.
Morgen zal er geen verslag zijn. Het zal een lange dag zijn, want we worden 19 uur 's avonds opgehaald voor het vliegveld en dan gaan we 23:59 uur de lucht in. We gaan Prince eindelijk echt thuis brengen. Als het goed is, landen we zaterdag rond 10:25 uur op Schiphol. Vluchtnummer KL592 Johannesburg.

Nog even wat belangrijke dingen. De meeste van jullie zullen dit nog wel weten van de vorige keer:
Voor Prince zal de overgang naar Nl heel groot zijn. Hij lijkt heel stoer, maar hij vindt het best spannend. Wij zullen hem dan ook op Schiphol goed bij ons houden. Ga alsjeblieft niet aan hem zitten. Zou jezelf ook vast niet leuk vinden als vreemden dat doen. Probeer je te verplaatsen in Prince. Til hem ook niet op.
Natuurlijk mag je ons wel knuffelen en ik weet zeker dat Simphiwe ook niet kan wachten jullie te knuffelen.
De eerste periode thuis ontvangen we ook geen bezoek. Ons huis moet een rustige en velige plek voor hem worden. We zullen kijken hoe Prince het doet hoe lang deze periode duurt. Allemaal in het belang van de hechting. Anders krijgt hij later grote problemen wat wij niet willen.
Bedankt alvast voor jullie begrip.
Bellen, appen of mailen mag natuurlijk altijd en is fijn.

Als we in Nl zijn, zal ik nog een verslagje schrijven over de aankomst en eerste dag thuis.

• 16 Februari 2017 - 14:27

Diana:

Een goed reis terug, en ik hoop dat Prince, net als Simphiwe, zijn plekje in Vinkeveen zal vinden. Maar dat komt vast goed.

• 16 Februari 2017 - 14:29

Nynke:

Succes met inpakken en een veilige vlucht terug naar Nederland!

Groetjes Nynke

• 16 Februari 2017 - 14:34

Wilma:

Heel dubbel om weer naar huis te gaan en Prince naar jullie allen thuis te brengen!
    Het was heel erg leuk om jullie berichten te volgen en de foto's, het bracht wel een beetje heimwee mee natuurlijk! Maar dat zal altijd zo blijven, Zuid-Afrika is voor veel mensen zo fascinerend en voor ons en onze kinderen al helemaal zo bijzonder natuurlijk.
    We wensen jullie nog een hele fijne dag verder toe en morgen en daarna een goede vlucht en een mooi ontvangst in Nederland! Hartelijk dank voor het kijkje in een belangrijk gedeelte van jullie leven:)

Groetjes Wilma een man en kids

• 16 Februari 2017 - 14:44

Seke:

Goede vlucht en een hele fijne thuiskomst gewenst!!

Lieve groet van Seke en de mannen

• 16 Februari 2017 - 16:08

Eef:

Een goede vlucht (spannend voor Prince) en een hele goede hechting toegewenst.

• 16 Februari 2017 - 16:24

Saskia:

Wat een indrukwekkende tijd en mooie weken hebben jullie meegemaakt. Heel veel succes en plezier met jullie 'nieuwe' gezin!
    Goede reis en een warm welkom gewenst terug bij jullie familie en vrienden!

• 16 Februari 2017 - 16:27

Anja:

hoi

wat is het snel gegaan, ik wens jullie een fijne terugreis. We trainsters en turnmeiden om alles van Simphiwe te horen. We zien haar wel weer verschijnen in de gymzaal. Volgende week hebben we les de week erop is het vakantie.

tot snel!

• 16 Februari 2017 - 17:26

Joke Groot:

Bedankt voor al jullie verslagen ,leuk om het te volgen , goeie reis terugxxxx

• 16 Februari 2017 - 17:32

Fiet:

Lieve Buurtjes,

De poesjes kunnen niet wachten om hun nieuwe broertje Prince, Simphiwe en jullie Piet en Kitty te knuffelen en natuurlijk Ferro jullie trouwe vriend staat ook te kwispelen om de baasjes weer te zien.
    Hele fijne vlucht naar Nederland met zijn viertjes.

Groetjes Fiet, de poesjes en Ferro

• 16 Februari 2017 - 17:42

Nel Bouwhuijzen:

Ik wens jullie een heel goede terugreis. Het zal een lange zit zijn. Hopelijk kunnen de kids slapen.
    Fijne thuiskomst en aller goeds en liefs toegewenst door
    buurvrouw Nel

• 16 Februari 2017 - 17:49

Mayke:

Goede vlucht naar huis, zal best spannend zijn voor Prince!
    We kijken er naar uit om jullie zaterdag op Schiphol te zien.
    Geniet van jullie laatste dag morgen in het mooie Zuid Afrika!

• 16 Februari 2017 - 18:11

Judith:

Bedankt voor jullie mooie verslag. Ik vond het heel bijzonder om mee te mogen lezen. Een hele goede terugreis. En maak er een mooie rustige tijd van weer terug in Vinkeveen. Lekker genieten van jullie gezin! Groetjes Jonathan Judith en Micha

• 16 Februari 2017 - 19:39

Gerda Franzen :

Lieve mensen WIJ HEBBEN GENOTEN OM ELKE DAG DIE MOOIEN VERHALEN TE LEZEN ....goede vlucht naar huis met jullie mooien gezin

Groetjes van Evert en Gerda

• 16 Februari 2017 - 20:00

Lia:

Lieve alle 4
    Nog een nachtjes slapen en dan heeel lang vliegen . Hoe dubbel ook afscheid te nemen van geboorteland van je kinderen op naar het land waar jullie Prince en Simphiwe liefdevol op te laten groeien...
    Veilige vlucht en whappen zeker als julkie terug zijn

Lieve groet van ilja en lia

• 16 Februari 2017 - 20:17

Ingrid:

Een heel goede vlucht gewenst en een bijzonder warm welkom op Schiphol!!!

Lieve groet,
    Igor, Ingrid, Naomi en Gontse

• 16 Februari 2017 - 20:40

Ineke:

Hallo lieve kinderen,
    Wat een pittige ochtend hebben jullie gehad, met al die administratieve afhandelingen.ik zou er gek van zijn geworden. Maar ja, het was natuurlijk super belangrijk. Nu jullie laatste nachtje slapen in jullie guesthouse en dan morgen inpakken, en dan begin van de avond naar het vliegveld. Ik hoop, dat jullie in het vliegtuig nog een beetje kunnen slapen, en anders moeten jullie het thuis maar inhalen.
    Om 19.45u heb ik ferro weer opgehaald uit de Meerkoetlaan. Hij zag mij al aan komen.
    De poesjes lagen heerlijk met z'n viertjes op de bank. Schattig hoor.!!
    Nu, ikwens jullie een hele goede vlucht en dan maar tot zaterdagmorgen.

• 16 Februari 2017 - 21:18

Oma Groot :

Piet Kitty simphiwe en prince het word nu wel spannend hoor voor prince helemaal goeie reis en zien jullie snel dikke kus opa en oma xxxxxx

• 17 Februari 2017 - 07:50

Esmee:

Lieve Piet, Kitty, Simphiwe en Prince,

De allerlaatste dag alweer en morgen dan écht naar huis!
    Wij wensen jullie een goede reis en zien jullie snel weer!

Liefs

Esmée

• 17 Februari 2017 - 07:57

Reinier :

Lieve Prince,Simphiwe, Piet & Kitty,
    wat zal het inderdaad een lange dag & nacht worden.
    Ik wens jullie nog veel plezier op jullie laatste Afrikaanse dag.
    Nemen jullie wel een extra koffer mee met veel zon,want die hebben we hier wel erg gemist.
    Hoop dat jullie daar nog wat ruimte voor hebben.
    Verder nogmaals fijne laatste dag & let goed op elkaar en wij zijn er klaar voor hoor,

dikke knuffel voor jullie 4 tjes

• 17 Februari 2017 - 09:01

Brenda:

Lieve allemaal,
    Logisch dat jullie met een dubbel gevoel vertrekken, maar thuis heerlijk bij de poezen en hond is vast en zeker ook weer heel fijn.
    Een hele goede reis naar huis en tot snel. Thes kijkt ernaar uit dat Simpel er weer is met haar broertje.
    Liefs Bob, Bren en Thes

• 17 Februari 2017 - 09:02

Brenda:

Sorry, ik bedoelde simphiwe.

• 17 Februari 2017 - 13:18

Annette:

Jullie laatste dag......wat een dubbel gevoel zal dat zijn..... Ik wens jullie een hele goede, veilige vlucht naar huis!! Prince komt THUIS, en dat is prachtig! Zijn leven in Nederland kan en mag beginnen. Hopelijk gaat Prince zich snel thuisvoelen en gaat ook de hechting voorspoedig. Ik wens jullie alle goeds toe!! Heel erg bedankt dat ik mee mocht lezen over jullie fantastische tijd in Zuid-Afrika!

Lieve groeten van Annette (yahoo).

• 17 Februari 2017 - 13:17

Annette:

Lieve groeten van Annette (yahoo).

• 17 Februari 2017 - 16:22

Monique:

De laatste dag en dan weer lekker naar huis. goede reis en een dikke zoen van ons xxxxx

• 17 Februari 2017 - 22:16

Gerbrig:

Wat hebben jullie een mooie tijd in ZA gehad en dan nu naar huis met zijn vieren. We hebben genoten van jullie verhalen en wensen jullie heel veel geluk in Nederland!