Bezoek tehuis Simphiwe - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu Bezoek tehuis Simphiwe - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu

Bezoek tehuis Simphiwe

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty,Piet en Simphiwe

04 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanmorgen werden we rond 9 uur opgehaald door Martie. Simphiwe had goed geslapen, maar was vroeg wakker. In de bus vroeg ze steeds of we er al waren. We zagen Germiston al op de bordjes staan. En toen herkenden we steeds meer en waren we er al. De kinderen kwamen al naar buiten gerend en riepen Simphiwe haar naam. En daar was Nelly...de grote zus van Simphiwe waar ze zoveel liefde van gekregen heeft en zoveel verdriet om gehad heeft toen we haar adopteerden. Ze vlogen elkaar gelijk om de nek en Nelly moest ook huilen. Nou Piet en ik hielden het ook niet meer droog. Wat een lieve meid is dat! Ze is nu 16 jaar oud. Ook wij kregen een dikke knuffel van haar. We begrepen gelijk waarom Simphiwe zoveel van Nelly hield en andersom. Simphiwe zag al haar broers en zussen weer uit haar huis en ook alle andere kinderen kwamen om het feestje mee te vieren. De tafel was mooi versierd en er was taart en chips voor iedereen. Zo lief en leuk! Wij hadden cadeautjes voor alle kinderen uit 36. Na de taart waren er een aantal die nog wat persoonlijk tegen haar zeiden ( soort speech) Zo lief...slik! Zelfs haar broer Nkosi van 10 deed het, maar even later werden hem de emoties teveel en liep hij huilend weg. Hij heeft CP en heeft spalken voor zijn voeten. Anders kan hij niet lopen. Maar wat een stralende lieve jongen. Die zou je ook zo mee willen nemen. Een van de oudere jongens zei al dat we moesten ruilen. Hij wilde ook wel met ons mee. Wat een blije kinderen allemaal daar en zo blij om Simphiwe te zien. Ook mama Jeaneth die altijd voor Simphiwe zorgde was er met haar dochtertje. En verder mama Pamela. Zij kwam de straat in en kreeg het al te kwaad toen ze Simphiwe zag. Verder mama Grace gezien en nog een paar anderen waar ik de naam niet meer van weet. Ook 1 van de nurses kwam speciaal van huis om Simphiwe te zien.
Nelly liet haar kamer zien en heeft zelfs een stukje gitaar gespeeld voor ons en wat kan ze mooi Zingen. Ook kreeg Simphiwe een mooi rood hart van haar, zodat ze altijd bij haar is wat er ook gebeurt. En een armbandje zelf gemaakt met Love erop. Simphiwe heeft daarna nog met haar zussen en broer gedanst. En buiten gevoetbald. En toen waren de 3 uur alweer voorbij. Slik...Zo moeilijk om Simphiwe te zeggen dat we afscheid moesten nemen. Ze kon Nelly bijna niet los laten. Dan breekt je moederhart echt. Nog 1 laatste knuffel en iedereen zwaaide ons uit. Ook nu weer tranen bij Nelly, maar bij mij ook. In de bus terug waren we allemaal stil. En bij thuiskomst heb ik even flink uitgehuild bij Piet. Het is zo dubbel allemaal. Maar ik ben zo blij dat wij Simphiwe de kans konden geven om in een liefdevol gezin op te groeien. En ik hou alleen maar meer van haar elke dag!!!

• 04 Februari 2017 - 15:25

Pieter, Lin, Jeremy:

treffend beschreven hoeveel dubbele gevoelens er op jullie, en de kinderen daar, afkomen. Alles is zo dubbel. Fijn om te zien dat ze daar zoveel om haar geven! veel groeten, Pieter Linh en Jeremy

• 04 Februari 2017 - 16:29

Ingrid:

Wow... wat mooi en heftig!

• 04 Februari 2017 - 17:18

Joke Groot:

Heftig hoor, lees elke dag je stukjes.veel plezier nog daar hoor,xxxxx

• 04 Februari 2017 - 17:34

Ineke:

Lieve kinderen,
    Wat een heftig verhaal. Ik heb alleen maar zitten huilen. Ik begrijp, dat ze echt, naar deze ontmoeting hebben uit gekeken. En dat de ontmoeting, van Simphiwe met Nelly, jonge, jonge wat was dat ook heftig.
    Ze hadden er echt een feestje van gemaakt. Ik zou ook alle kinderen wel mee willen nemen.
    Wat zien ze er allemaal prachtig uit.En nu alles, maar weer even verwerken, daar zal heus wel een tijdje over heen gaan.
    Ik ben net terug uit Limmen, en is ferro weer in Vinkeveen. Het is super goed gegaan, bij opa en oma. Nu moet ik even wat lekkers drinken, om alle emotie, die jullie vandaag gehad hebben te verwerken.
    Een hele dikke kus, voor jullie viertjes,

Oma ineke

• 04 Februari 2017 - 19:14

Oma Groot :

Lieve schatten wat hebben jullie een mooie dag gehad dit was echt mooi voor simphiwe en voor jullie piet en Kitty alles weer bij elkaar hoe mooi is dit dikke kus piet Kitty simphiwe prince xxxxxxxopa en oma

• 04 Februari 2017 - 19:15

Jessica:

Ook ik zit dit met tranen in m'n ogen te lezen.
    Super stoer dat Simphiwe dit toch gedaan heeft.
    Heeft ze weer mooie momenten om op terug te kijken.
    Leuk dat ze er een heel feestje van gemaakt hebben
    En dat iedereen langs kwam speciaal voor haar :-)

• 04 Februari 2017 - 19:58

Seke:

Zo mooi en bijzonder, maar ook zo verdrietig. Dikke kus voor jullie allemaal!

• 04 Februari 2017 - 19:58

Anja:

oh wat een prachtig verhaal. zo mooi voor Simphiwe dat ze iedereen terug kon zien. Ik heb het met kippenvel zitten lezen.

gr

• 04 Februari 2017 - 20:18

Fiet:

Wat een mooie, zeer ontroerende en hele vreugdevolle dag vandaag, voor jullie als ouders en voor die lieve dappere stoere Simphiwe. Wat een bijzondere dag om heel mooi op terug te kijken en wat zijn de foto's toch prachtig!
    Fiet

• 04 Februari 2017 - 21:36

Patricia:

Prachtig!! Wat hebben ze jullie een mooi weerzien gegeven. En wat snappen we het dubbele gevoel. Deze momenten zullen nog lang gekoesterd worden. XXX

• 04 Februari 2017 - 22:20

Tiny:

Piet en Kitty super zo als jullie het doen en de kinderen opvangen waar het nodig is alle waardering betere ouders bestaan er niet
    Liefs Tiny

• 04 Februari 2017 - 22:34

Anja Vijselaar:

Wat een emotionele dag, moeilijk om de juiste woorden als reactie te geven. Geniet van de mooie momenten en herinneringen.

Liefs: Julia, Floris, Frank&Anja

• 04 Februari 2017 - 23:18

Reinier:

Lieve Piet,Kitty,Simphiwe & Prince,

wat een ontzettend bijzondere en emotionele dag.
    Ook ik lees jullie verhaal met veel plezier en dikke tranen.
    Wat mooi & moeilijk tegelijk.
    Ik vind het zo ontzettend knap dat mijn lieve nichtje dit zo knap doet.
    Wat een verwerking heeft ze weer nu.
    Dit kost weer veel tijd,maar wat mooi om als herinnering te hebben.
    Prachtige foto's ook van allemaal.

Geniet van alles om jullie geen en wees lief voor elkaar.

Knuffel van ons 4tjes Xxx

• 05 Februari 2017 - 07:21

Judith:

Jullie hebben wederom een indrukwekkende, bijzondere en emotionele ervaring meegemaakt waarbij verleden, heden en toekomstperspectieven volledig door elkaar lopen. Fijn dat jullie elkaar hebben en fijn dat de kinderen jullie als ouders hebben. Niets dan Bewondering en kippevel!

• 05 Februari 2017 - 13:02

Annette:

Tjonge, wat een heftige, speciale, ontroerende dag voor jullie en speciaal voor jullie dappere dochter! Wat mooi om te lezen dat iedereen er was of er speciaal voor terugkwam. Dat ze er een warm welkom en een feestje van gemaakt hadden. Maar wat een boel dubbele gevoelens... zo mooi en warm en tegelijkertijd zo verdrietig.... Wat stoer dat Simphiwe dit gedaan heeft en er van genoten heeft. Maar wat zal er in haar koppie allemaal rondgaan.... Gelukkig zijn jullie er voor haar!!!
    Lieve groeten van Annette.

• 05 Februari 2017 - 13:35

Nynke:

Wat mooi dat jullie dit bezoek hebben kunnen brengen maar wat een hoop emoties komen daar bij. Mooi ook dat Simphiwe daar zeker niet vergeten is en een speciaal plekje in ieders hart heeft.

• 07 Februari 2017 - 21:43

Anja Vermeeren:

Ik heb deze gemist van de week, maar kan het gevoel van jullie voelen tussen de lettertjes. Hoe dubbel en fijn en mooi en emotioneel. Maar wat prachtig om op terug te kijken. Geweldig hoe jullie dit doen. Voor Prince, maar ook voor Simphiwe.