Een kus van een nijlpaard - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu Een kus van een nijlpaard - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu

Een kus van een nijlpaard

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty,Piet en Simphiwe

08 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanmorgen gingen we weer een super leuk dagje tegemoet. We waren de eerste mensen via Breakaway, volgens Liaan, die dit gingen doen. We gingen naar Jessica het nijlpaard. Zij is als baby gevonden en was prematuur 17 kilo. Mensen hebben haar geadopteerd. En ze zien haar nu als hun kind. Ze gedraagt zich als een hond lijkt wel. Ze slaapt in hun huis. Zo lief! Het greep me best aan. Zij konden zelf ook geen kinderen krijgen en Simphiwe was ook prematuur en 1,7 kilo.
We zagen eerst een film over haar en toen mochten we naar haar toe. We mochten haar snuit aaien en dan opende ze haar snuit en gooiden we eten erin. En daarna mochten we haar flesjes warme rooibosthee voeren. De thee moet warm zijn en het eten vers. Anders eet ze het niet. En ze kan weg gaan het wild in, maar blijft bij de mensen, want die voeren haar steeds. Ik mocht haar zelfs een kus geven. Het was zo indrukwekkend mooi. Dit maak je maar 1 x mee. Het zijn namelijk de dieren die de meeste mensen doden naast Malaria.
Daarna nog langs haar broer gelopen. Ze hebben namelijk nog een gevonden mannetje geadopteerd. Die konden we ook aaien. Heerlijk geluncht in een prachtig tentje bij een 2000 jaar oude Baobab boom. Het was daar heerlijk rustig. Liaan zoekt graag de minder toeristische plekjes op. Zo leuk!
En bij terugkomst wandelschoenen aan en nog een tocht gelopen naar weer een prachtige waterval. Piet, liaan en de kids gingen weer het water in. Het was best een heftige tocht en over een boomstam. Maar we hebben het allemaal overleefd...haha.
Prince doet het super goed en doet alles leuk mee. Maat hij weet heel goed wat hij wil en als hij zijn zin niet krijgt, gaat hij heel hard huilen. Dat belooft nog wat...:-)

• 08 Februari 2017 - 19:53

Seke:

Telkens weer genieten van jullie prachtige verhalen!

• 08 Februari 2017 - 20:07

Jessica:

Wow... wat een stoere ervaring!
    Leuke naamgenoot

• 08 Februari 2017 - 20:08

Caroline:

Kitty, deze kus zal je nooit vergeten. Ik denk dat je er direct weer aan denkt als je terug in Nederland weer de eerste kus van Ferro en de katten krijgt. Wat een geweldige dag hebben jullie beleefd!!
    Hartelijke groeten,
    Caroline

• 08 Februari 2017 - 20:15

Annette:

Oh, wat mooi!! Wat een bijzonder verhaal over Jessica! Mooie kusfoto, haha! Dat doe je inderdaad maar 1x in je leven! Wat genieten jullie zeg, van die prachtige Zuid Afrikaanse natuur, echt geweldig!

Lieve groeten van Annette (yahoo).

• 08 Februari 2017 - 20:17

Diana:

Geweldige foto's. En wat is het prachtig daar.

• 08 Februari 2017 - 21:49

Ineke:

Hallo lieve kinderen,
    Sorry, het is al laat op de avond, maar ik moest nog even oppassen, bij de Mollenhofjes.
    Wat hebben jullie weer een bijzondere dag beleefd.
    Die nijlpaarden moeten wel mak geweest zijn, dat je ze kon aaien, flesje thee geven en zelfs een kus geven op zijn neus. Dat je dat durfde, ik weet niet of ik dat gedaan had.
    Wat is het daar toch een prachtige natuur. Leuk, dat jullie nog wat gewandeld hebben en Piet en de kinderen nog gezwommen.
    De foto's geven weer een mooi beeld van jullie mooie dag.
    Heel veel groetjes, en een dikke knuffel,

Oma ineke

• 08 Februari 2017 - 22:11

Josien:

Wat een belevenis.
    Zo'n trip lijkt mij ook wel wat, als we ooit eens terug gaan naar Zuid Afrika

Groetjes Josien

• 09 Februari 2017 - 10:02

Reinier:

Wat een avonturen zeg,wat prachtig dat de natuur zo dicht bij de mens komt hè.
    We vinden dat jullie zo ontzettend mooie verhalen schrijven,
    dat we hier wel een boek over gaan verwachten

• 09 Februari 2017 - 12:26

Anneke:

Wauw...ik loop een beetje achter maar wat heerlijk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken.
    Ik ben onder de indruk van de veerkracht van Prince. Fantastisch gezin zijn jullie!
    Liefs, Anneke

• 09 Februari 2017 - 14:47

Nynke:

Wauw wat een prachtige ervaringen hebben jullie daar in de Drakensbergen. We genieten helemaal mee op afstand.

Groetjes, Nynke

• 10 Februari 2017 - 13:23

Yvon:

Wat prachtig allemaal !!!! Genieten hoor, die verhalen en de foto's. Liefs van ons