Laatste dag Drakensbergen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu Laatste dag Drakensbergen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu

Laatste dag Drakensbergen

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty,Piet en Simphiwe

09 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Pretoria

Gisteravond ons laatste buffet in het restaurant van het resort. Er was een conferentie. Dus ze hadden extra uitgepakt met eten. Er was heerlijke pap, waar Simphiwe en Prince gek op zijn. Vaak gegeten in hun tehuis. En er was heerlijke biltong, stukjes gedroogd zout vlees en droe vlees en nog veel meer lekkers.
Het was een super gezellig laatste etentje met onze super guide Liaan. En daarna nog een spannende avondwandeling over het park op zoek naar uilen en slangen. Nee, helaas niks gevonden. Maar Simphiwe vond het wel super gaaf dat zij ook met de zaklantaarn mocht zoeken.
Vanmorgen gepakt en ontbeten. Toen op weg naar God's window, maar omdat het erg bewolkt was en geregend had, zagen we niks. Dus gingen we eerst richting Lisbon falls. We hadden al 2 watervallen gezien, maar deze was vele malen groter en indrukwekkender. Er waren ook leuke winkeltjes en daar hebben we nog mooie souvenirs gekocht. De tijd gaat dringen en over ruim een week gaan we terug. Piet is erg blij, maar ik ga het echt missen hier. Dus met extra veel leuke souvenirs halen we Zuid Afrika gewoon lekker naar huis:-)
Omdat het steeds beter weer werd, gingen we toch richting God's window en op een mooie plek konden we een heel mooi uitzicht bewonderen.
Toen richting Graskop, want we hadden nog 1 Harry's pancake's te gaan. Dan hadden we ze allemaal gehad. Weer heerlijk gegeten daar en souvenirs gescoord. Naast elke Harry's zit hetzelfde shopje.
We reden nu naar Pilgrim's rest. Dat is het eerste dorpje waar ooit goud gevonden is. De huisjes zijn er wel 150 jaar oud. En het leek wel of we terug in de tijd gingen. Daarna over de roverspas gereden. Daar zaten vroeger rovers die goud wilden afpakken van de mensen die goud gevonden hadden.
En toen het laatste lange stuk naar Alleyn terug. Nog even genieten van de prachtige Drakensbergen. Wat is dat een ongelooflijk mooi stukje natuur!!!
Om 17:30 waren we bij Alleyn. Het was fijn terug te zijn op dit vertrouwde stukje, maar we vinden het erg jammer na deze 4 dagen dat Liaan er nu niet meer bij is.
Liaan, ik weet dat je meeleest: dankjewel voor dit ongelooflijk gave tripje. Door jou is dit echt onwijs relaxed geweest, interessant en super gezellig en wat zijn de kinderen ook gek op je. Je blijft altijd Uncle Liaan! zoals Prince jou al snel noemde:-)

• 09 Februari 2017 - 20:25

Oma Groot :

Lieve piet Kitty simphiwe en prince wat hebben jullie het mooi. gehad prachtige foto's en simphiwe en prince lekker met met papa zwemmen Kitty dank je wel weer voor je berichten super hoor dikke kus opa en oma xxxxxx

• 09 Februari 2017 - 20:27

Marjan:

Ohjee ruimte te kort met al die souvenirs

• 09 Februari 2017 - 20:39

Liaan:

Baie dankie vir al die mooi woorde. Dit was eg lekker om saam met julle te kon toer deur die land waar ek en julle twee kinders gebore was. Julle is so mooi familie en ek kan regtig nie wag om julle op n volgende avontuur hier in Suid Africa te neem nie. (As dit niet goed gaat met de Afrikaans lees, seg het maar, dan skrijf ik het weer in Engels) ;)

• 09 Februari 2017 - 20:44

Ineke:

Hallo lieve kinderen,
    Wat zullen jullie het jammer vinden, dat deze 4 prachtige dagen voorbij zijn.Jullie hebben zoveel moois gezien. Ik begrijp, dat Piet wel terug wilde, maar voor jou Kitty kan het niet lang genoeg duren. Dat snap ik.voor simphiwe en Prince moeten dit ook ongelooflijke dagen zijn geweest. Wat fantastisch, dat jullie zo,n geweldige gids hadden, zonder hem hadden jullie vast niet zoveel gezien.
    Nu weer op jullie vertrouwde plek en nog ruim een week volmaken, voor dat jullie naar huis gaan.
    Ferro was vandaag op de Meerkoetlaan, bij zijn poezen. Het is prime gegaan en Fiet heeft nog heerlijk met hem gelopen.
    Nu ligt hij alweer heerlijk bij mij op z'n kussen.
    Verder heel veel groetjes en een hele dikke knuffel voor jullie viertjes,

Oma Ineke en ferro

• 09 Februari 2017 - 20:55

Wilma:

Wat een heerlijke dagen waren dat en die laatste waterval was echt een hele mooie grote.
    Jullie hebben vast weer veel geleerd in die vier dagen met Liaan. En veel gezelligheid gehad!
    De foto's zeggen al genoeg eigenlijk. Een week nog maar..... Geniet nog volop van die week!

• 09 Februari 2017 - 21:39

Patricia:

Prachtig al die foto's en wat fijn om jullie verhalen te mogen lezen en zo goed betrokken te blijven. Geniet nog lekker van de laatste periode in het heerlijke land.

• 10 Februari 2017 - 07:45

Reinier:

Wat een fantastische 4 daagse trip,ongelovelijk gaaf om mee te maken en voor ons om te lezen.
    Echt geweldig...
    Genietse lekker he
    Kusxxx

• 10 Februari 2017 - 09:25

Julia Groot:

Wat een prachtige belevenis die jullie meemaken met elkaar! Ik vind t leuk om jullie steeds weer te kunnen volgen. Prachtige foto's van een heel mooi gezin!!
    Geniet!!!
    X van ons!