Vlucht en eerste dag in ZA - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu Vlucht en eerste dag in ZA - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kitty,Piet en Simphiwe Groot - WaarBenJij.nu

Vlucht en eerste dag in ZA

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty,Piet en Simphiwe

22 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zaterdagochtend was ik al om 4:30 wakker voor de wekker. Intussen werd Simphiwe ook wakker en niet veel later Piet. Nog lekker even wat liggen kletsen en om 5:15 opgestaan. Na een ontbijtje kwam om 6:10 mijn moeder er al aan met Jill die ons weg brachten. Op Schiphol afscheid genomen en naar GWK kantoor in de Aankomsthal. We hadden alvast wat Randen besteld. Daarna ingecheckt. Niet meer een dame achter een balie. Nee je mag zelf via een computer inchecken en je koffer plaatsen en dan op de knop drukken en dan komt er een Luik voor en weg is je koffer. Heel bijzonder vond ik dat. Simphiwe vond het reuze leuk om de knoppen in te drukken. Nog lekker even wat gedronken en gegeten en nog een klein KLM vliegtuigje gekocht voor Prince en toen naar gate F05. Om 9:30 mochten we bijna boarden. Ze waren namelijk nog even aan het schoonmaken in ons vliegtuig. Toch weer een bijzonder moment zo bij de gate en in het vliegtuig dat ons naar Prince gaat brengen. Elke minuut dichter bij hem. Simphiwe deed het super. Niet gezeurd tijdens de toch lange vlucht. We waren wel erg moe toen we er eindelijk waren om 22 uur ZA tijd. Mario bracht ons naar 360 Eastwood guesthouse en daar gingen we snel naar bed om 24:00 uur.
Vanmorgen waren we niet al te laat wakker. Simphiwe stond zelfs al aangekleed klaar. Ze had zo'n zin in de dag en is zo blij, omdat we over 2 nachtjes naar Prince zullen gaan. Zo mooi om te zien. In de keuken van het guesthouse was Val, een lieve dame en die maakte heerlijk scrambled eggs voor ons met worst en spek en nog lekkere yoghurt en fruitsalade. Na het ontbijt zijn we boodschappen gaan doen bij Woolworths hier 5 minuten vandaan. En om 11:30 kwam Martie bij ons langs om even gedag te zeggen. We kennen haar nog van bijna 3 jaar geleden. Een warm welkom was dat. Ze vond Simphiwe zo prachtig mooi geworden. Ze praat zo leuk Afrikaans. Ze begrijpt ook Nederlands. Ze vertelde dat Lizl van ABBA adopties morgen om 10 uur komt om alles door te spreken voor als we dinsdag naar Prince gaan. En we horen dat we morgen al naar Alleyn kunnen verhuizen. Jippie! Hebben we lekker nog tijd om ons appartement te versieren en in te richten voordat Prince komt. Heel fijn! Wat is het genieten zo hier in de zomer. Het is hier nu bijna 30 graden en in Nederland vriest het. Nou heb ik een hekel aan de winter. Dus ik geniet hier heel erg. Wat jammer trouwens dat het Venning park er zo slecht bij staat. Val vertelde dat er appartementen voor studenten gebouwd werden en dat de werklieden steeds in het park verbleven en ruzie maakten. Dus gasten bleven weg in het restaurant daar. En nu is het failliet. Wij aten daar zo graag. Zulke fijne herinneringen daar en met Jacco, Annemieke en Hannah.
Net heeft Simphiwe huiswerk gemaakt en zo lunchen bij Harry's pancakes en Simphiwe wil heel graag even zwemmen hier bij ons guesthouse.
Het is hier echt fantastisch lieve mensen!!!

• 22 Januari 2017 - 12:28

Annette:

Wat heerlijk dat jullie er zijn! En al heel erg genieten, zo te lezen! Zo bijzonder om in het geboorteland van jullie TWEE kinderen te mogen zijn en nu zó dichtbij Prince. Lekkere temperatuur, genieten van Harry's pancakes, zwemmen, voorbereiden op de verhuizing morgen en dan......laat het maar snel dinsdag zijn!! Wat jammer te lezen over het Venningpark.....Wij vonden dat ook zo'n prachtige, rustige plek. Jullie genieten, en ga daar vooral lekker mee door!! Ik geniet, inderdaad in de vrieskou, lekker met jullie mee!
    Lieve groeten van Annette (yahoo).

• 22 Januari 2017 - 12:35

Nynke:

Jullie zijn er! Nog maar een paar dagen en een heel kleine afstand van Prince vandaan. Wat jammer dat er geen restaurantje meer in het park zit, dat was zo gezellig. Geniet van de laatste voorbereidingen en het prachtige weer! Groetjes, Marc-Nynke-Sarei

• 22 Januari 2017 - 12:39

Oma Groot :

Lieve piet en Kitty en simphiwe lekker dat jullie een goeie reis hebben gehad leuk verslag hoor piet en simphiwe lekker in je korte broek lekker hè hier gaat het goed hoor dikke zoen en een pootje van ferro xxxpap en mam

• 22 Januari 2017 - 12:42

Judith Groen:

Elke dag, elke minuut en elke seconde die passeert, zijn jullie weer dichterbij het moment om jullie zoon/broer in jullie harten te sluiten. Genieten nu en genieten straks! Heerlijk! Ook van die zomertemperaturen

• 22 Januari 2017 - 12:44

Jaco, Lydia En Rebekah:

Wat een leuk verslag van jullie reis en de eerste dag van jullie tijd in ZA! Steeds dichterdij jullie Prince. We wensen jullie alle goeds en goede ontmoetingen met jullie zoon en broertje. Simphiwe doet het zo te lezen erg goed! Lieve groetjes van Jaco, Lydia en Rebekah

• 22 Januari 2017 - 13:02

Nel Bouwhuijzen:

Het klink allemaal fantastisch en enthousiast. 100% genieten van het nu en van datgene wat komen gaat.
    Hier is het prachtig winterweer. Er wordt geschaatst, de zon schijnt en vanochtend alles wit berijpt.
    Ik geniet van jullie verhalen.
    Groeten van Nel

• 22 Januari 2017 - 13:24

Marije Jellema:

Hoi alledrie, fijn te lezen dat jullie t al zo lekker hebben! Je bent nu echt zo dichtbij Prince, wat een fijn idee! Nog even sterkte met laatste daagjes!
    Wat jammer van t restaurantje... Dat was altijd een heerlijk plekje.
    Tot snel! :)

• 22 Januari 2017 - 14:57

Joke Groot:

Fijn dat de reis goed is gegaan ,nu nog 2 nachten en dan is dat wachten voorbij en zien jullie Prince.Het heeft lang geduurd maar dan is het zover.dan zijn jullie met z'n vieren en Ferro.
    Geniet van en met elkaar. Kus van mij.

• 22 Januari 2017 - 15:35

Ingrid:

Nog een paar nachten zien te slapen en genieten van de zomer en dan...

De laatste loodjes voordat jullie een forever family van 4 zijn! We volgen jullie op de voet en leven met jullie mee. Geniet van alles en veel geduld gewenst!

Lieve groet,
    Naomi, Gontse, Igor en Ingrid

• 22 Januari 2017 - 16:59

Eef:

Wat hebben jullie toch een ontzettend lieve dochter, we horen haar nooit echt nooit zeuren of huilen of drammen, nooit. Dat is best mazzel hebben ik hoop dat jullie dat ook met jullie zoon zo gaan krijgen, veel succes daar.

• 22 Januari 2017 - 18:51

Saskia Van Zuijlen:

Leuk verslag, heel veel succes en plezier dinsdag!!
    Groeten Saskia

• 22 Januari 2017 - 19:10

Reinier:

Lieve alle 3,
    wat fijn dat jullie zo n goede reis hebben gehad.
    Ik lees net jullie verhaal voor aan Jaimey & Romy en ze vinden het super leuk te horen en de foto s van jullie te zien.
    Nog 2 spannende nachtjes slapen met zn 3 tjes ,totdat er een echte Prince in jullie leven bijkomt

• 22 Januari 2017 - 19:14

Reinier:

Geniet met elkaar van al het moois & het mooie weer.
    Kus en knuffel van ons 4tjes

• 22 Januari 2017 - 19:37

Diana:

Wat leuk om op deze manier weer op de hoogte te blijven van jullie reis om Prince te halen.
    Liefs Diana

• 22 Januari 2017 - 19:51

Arie&Marieke&Joshua:

Jullie zijn aangekomen in het mooie Zuid-Afrika!
    Wat fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Nu op naar a.s dinsdag. Wat spannend weer en wat leuk om mee te lezen, dan komen bij ons de herinneringen ook weer boven.
    Wel een beetje raar hoor wij gisteren op de schaats en jullie met 30 graden in het zwembad.
    Geniet! Groetjes Arie en Marieke en Joshua

• 22 Januari 2017 - 19:56

Isa:

Lieve Simphiwe, wat fijn dat je bijna bij Prince bent. Kusjes van Isa.

• 22 Januari 2017 - 20:26

Mariette, Robert-Jan, Simphiwe En Nomvula:

Wat fijn dat jullie er zijn! En nog maar een paar nachtjes slapen en dan echt bij Prince! Dubbel zomer :)

• 22 Januari 2017 - 21:27

Hans En Esther :

Wat zien jullie er gelukkig uit! Nog 2 dagen en dan is jullie gezin compleet. Geniet van elk moment het is jullie ongelooflijk gegund.

• 22 Januari 2017 - 22:28

Angela:

Fijn dat jullie dan eindelijk in ZA zijn lieve Kitty, Piet en Simphiwe. We leven op afstand heel erg met jullie mee. En voelen ook de spanning van het wachten op Prince. Nog heel even en dan kunnen jullie dat lieve blije jongetje in jullie armen sluiten. Dikke kus!

• 23 Januari 2017 - 08:54

Blitskikkers:

Wat een leuke foto's Simphiwe!

• 23 Januari 2017 - 09:23

Jacco, Annemieke En Hannah:

Jullie zijn er! Fijn om te lezen dat de reis goed is verlopen. En wat jammer van het Venningpark, het restaurantje was zo leuk en lekker. Hebben we idd leuke herinneringen aan. En wat een stralende foto's, zowel jullie als de zon! Geniet van deze reis en volgende keer gaan we gewoon weer samen hoor!

Groetjes,
    Jacco, Annemieke en Hannah

• 23 Januari 2017 - 18:59

Antoinette:

Hallo allemaal.
    Wat heerlijk om te horen dat het zo goed gaat, spannend hoor allemaal. Ben ook heel erg benieuwd naar Prince. Heb vandaag de knuffel gemist van mn vriendinnetje. Geef haar er maar eentje van mij een hele dikke. Geniet maar lekker van alle fijne momenten.
    Heel veel liefs van Antoinette.